eTWINNING U OSNOVNOJ ŠKOLI POREČ
Autor: Ivan Kardum, 21. 12. 2021.
eTWINNING U OSNOVNOJ ŠKOLI POREČ Međunarodni projekt za unaprjeđenje kvalitete rada škole Učitelji i učenici Osnovne škole Poreč uključeni u nekoliko eTwinning projekata Uključivanje učenika u projektne aktivnosti jedno je od obilježja kvalitete rada Osnovne škole Poreč. Razmišljajući o budućnosti za koju se priprema sadašnje generacije učenika, svjesni smo važnosti razvoja kompetencija za suradno učenje, rad na projektima te sigurno i kvalitetno korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije. Jedan od pedagoških oblika rada kojim se potiče razvoj navedenih kompetencija u školskom okruženju je projektna nastava čija su obilježja: usmjerenost nastavnog procesa na učenike, poučavanje suradnom učenju i razmjeni iskustava te osposobljavanje za učenje istraživanjem - „učenje činjenjem“ (J. Delors, „Učenje – blago u nama“). Želimo naše učenike pripremiti za preuzimanje uloge budućih aktivnih građana koji će svoju uspješnost graditi na sposobnostima suradnje, tolerancije i razumijevanja lako dostupnih podataka u virtualnom svijetu, stoga ih svake godine aktivno uključujemo u provedbu razrednih, školskih, županijskih, državnih i međunarodih projekata. Jedan od međunarodnih projekata je eTwinning projekt, nastao 2005. godine pri Agenciji za mobilnost i programe Europske unije. Zašto uključivanje u eTwinning projekt? To je najveća europska odgojno-obrazovna zajednica koja omogućava umrežavanje, provedu projekata i osiguranje vidljivosti projekta i Škole na europskoj razini dijeljenjem iskustava s odgojno-obrazovnim ustanovama iz 44 države Europske unije. Ove je godine Osnovna škola Poreč uključena u nekoliko eTwinning projekata: Grad to smo MI, Srednjokaz u koje su uključene samo škole iz Hrvatske i međunarodne projekte Zelena škola, zelena budućnost, Pozitivna psihologija, pozitivni učenici te Proljetno spremanje – aktivan pristup ekologiji. Rad na projektu Grad to smo Mi završio je 7. 12. 2021. Bio je vezan za obilježavanje Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. U projekt je bilo uključeno 108 učenika i 35 učitelja iz 25 osnovnih škola Republike Hrvatske koje su vrijedno surađivale u ostvarivanju projektnih aktivnosti: Mapiranje sudionika, Virtualna večer proze i poezije , Vukovarska slagalica i izrada e-knjige Grad to smo MI. Više o projektnim aktivnostima: Mapiranje sudionika imalo je za cilj na karti Republike Hrvatske prigodnom fotografijom ili crtežom grada Vukovara označiti sve škole sudionice projekta. https://bit.ly/mapiranjeskolasudionika Izrada loga Projekta – izabran je logo učenika 4. b razreda OŠ I. G. Kovačić, Delnice. Virtualna večer proze i poezije održana je na Zoom platformi 17.12.2021. Našu Školu su predstavljale učenice 8.c razrednog odjela E. Ereiz i L. Cvek koje su kazivale stihove T. Bajsića, Krv drugih i I. Bodrožić, 20. 11. svake godine, Vukovar. Vukovarska slagalica je projektna aktivnost koja je bila usmjerena na kreativni istraživački rad učenika u koji su se uključili učenici 8.c, 4.a, 4.b i 4.c razrednog odjela sa svojim učiteljima mentorima D. Klarić, I. Kardumom, M. Matasović, S. Stifanich, L. Beaković i pedagoginjom S. Tićak-Balaž. Kreativni istraživački rad učenici su primjenom informacijsko-komunikacijske tehnologije trebali pripremiti za prezentaciju iz koje se moglo učiti, ali i na zanimljiv način vrednovati naučeno. Pripremljeni materijali razmjenjivali su se sa školama sudionicama projektne skupine. Na taj način učenici su se učili suradnji, ali i pojmu umrežavnja. Učenici 4. a,4. b i 4. c razreda naše Škole istraživali su temu o dvorcu Eltz u Vukovaru. Surađivali su s učenicima OŠ Ivo Andrić, Zagreb i OŠ Antun Mihanović, Nova Kapela Batrina, PO Dragovci. Izjave učenika: Uzbuđeni smo i sretni zbog sudjelovanja u eTwinningu projektu Grad to smo MI. Suradnjom i istraživanjem naučili smo puno o dvorcu Eltz i Vukovaru. Bilo je zanimljivo jer volimo raditi nešto novo na računalu. Željeli bsmo i i dalje surađivati u projektima, npr. istraživati o Europi. Filip B., Ivan Pavao Đ., 4. b Rad na projektnim zadatcima bio je jako zanimljiv. Svidio nam se rad na projektnom zadatku jer smo unatoč podjeli u skupine radili svi kao jedna mala zajednica. Nadamo se uključivanju u još neke projekte. Najzanimljiviji dio bio je u stvaranju rebusa kojim su učenici iz Škole s kojom smo surađivali mogli provjeriti svoje znanje. L. Šker i L. Hasanagić, A. Rakitovac i L. Bajić, 4. a Sretan sam što je moj rad i rad moje priateljice Erin izabran za sudjelovanje u projektu Grad to smo MI. Najzanimljiviji dio rada bio mi je izrada križaljke na temu dvorac Eltz u Vukovaru. P. Puškarić, Erin J., 4. c Učenici 8. c razrednog odjela istraživali su temu o S. Glavaševiću i surađivali su s OŠ „Dr. Andrija Mohorovičić“, Matulji i OŠ Dragojle Jarnević Karlovac koji su istraživali teme Ovčara i Memorijalno groblje u Vukovaru kroz online kvizove. Projekt Grad to smo mi završio je 7. 12. 2021. finalnim izrađivanjem i predstavljanjem e-knjige koja sadrži sve podatke o provedenim aktivnostima.