2021-12-16 11:21:40

U Osnovnoj školi Poreč: Prijatelji su me pažljivo slušali!

Aktivnu ulogu u prevenciji i poticanju na zdrave životne izbore preuzeli su predstavnici Vijeća učenika u svojim razrednim odjelima. Učenici su samostalno odradili radionicu Glasam ZA zdrave životne izbore. 

 

            U Osnovnoj školi Poreč  Mjesec borbe protiv ovisnosti obilježen je tradicionalnim projektom i aktivnostima “Naš izbor je zdrav život“. 

Ove godine poseban naglasak bio je na projektnoj aktivnosti Glasam ZA zdrave životne izbore namijenjenoj svim učenicima škole. Cilj aktivnosti bio je poticanje aktivne uključenosti učenika u promišljanje o zdravim životnim navikama, opasnostima uporabe sredstava ovisnosti i loših izbora koji dovode do razvoja ovisničkih i drugih rizičnih ponašanja. 

Radionicu za učenike 1. - 4. razreda provele su njihove razredne učiteljice. Za učenike 5. - 8. razreda radionicu su održali učenici, predstavnici razrednog odjela u Vijeću učenika. 

Osnaživanje i podučavanje učenika za samostalno provođenje radionice provele su pedagoginja i psihologinja škole na Vijeću učenika. Učenici su iskustveno prošli kroz proces provedbe radionice, te su dobili upute i pripremu za provedbu radionice sa svojim razrednim odjelom. Radionicu su učenici održali tijekom sata razrednika uz podršku razrednika i vršnjaka.

Tijekom radionice učenici su suradnim učenjem opisivali zdrave životne izbore, razgovarali o zdravim životnim navikama te navodili rizike i opasnosti po zdravlje koje mogu dovesti do ovisničkih i drugih rizičnih ponašanja. Na kraju radionice stvarali su poruke vršnjacima ili odraslima zbog kojih je važno glasati ZA zdrave životne izbore. 

 

Neke od razrednih poruka su:

  • Čuvajte svoje zdravlje jer sve što radite, radite sebi. (8. b)
  • Živite zdravo i ne dozvolite da vas tuđe loše navike pokolebaju. (8. c)
  • Živi stvarnost, pusti virtualnost. (7. d)
  • Zdravlje je najvrednije, potrebno ga je čuvati.  (7. c)
  • Biraj što želiš, ali biraj pametno i razumno i razmišljaj o posljedicama. (6. a)
  • Ne konzumiranje sredstava ovisnosti, zdrava prehrana, kretanje u prirodi kao idruženje s prijateljima i obitelji vodi dugom i sretnom životu. (5. a)
  • Cijeni sebe i druge. (4. c)
  • Nemojte da vas loše odluke uvuku u probleme. (4. b)
  • Razmišljajte o svojim postupcima. Ne radi drugima ono što ti ne želiš da ti se vrati. (2. b)
  • Budite odgovorni. (2. a)

Po završetku radionice učenici koji su je održali i na taj način pruzeli ulogu učitelja, bili su puni pozitivnih utisaka, izdvajamo sljedeća: 

  • Prijatelji iz razreda su me slušali i bili su aktivni. (Antea, 6. a)
  • Bilo mi je jako zabavno i  poučno educirati moje kolege. (Leni, 8. c)
  • Radionica je lijepo osmišljena i sve je dobro prošlo u razredu. Osjećala sam se uzbuđeno i jako sretno jer se svima svidjela radionica. (Gresa, 7. b)
  • Trebalo je vremena dok se cijeli razred nije uključio u rad. Bio sam znatiželjan kakve ću odgovore dobiti od učenika te mi je bilo zanimljivo promatrati suradnju učenika u skupnom radu. (Ruben, 7. c)
  • Naši prijatelji iz razreda reagirali su pozitivno, a i mi kao voditelji radionice smo se osjećali dobro,  jer smo znali da da radimo nešto važno. (Tara i Bartol, 8. b)

Pozitivno iskustvo kad učenik postane edukator svojim vršnjacima o zdravim životnim izborima, višestruko je korisno, kako za učenike tako i za školu. 


Osnovna škola Poreč